Mi az a reszponzív weboldal?

Manapság rengeteg készülék létezik a piacon, melyeknek a képernyője és a kijelzője különböző méretű. Emiatt pedig rendkívül fontos, hogy webhelyünk a legtöbb eszközön probléma és kényelmetlenség nélkül megtekinthető legyen, mivel nem tudhatjuk, hogy éppen ki és milyen eszközön szeretne tudakozódni a weboldalunkon. Mi az a reszponzív weboldal? Ha én csinálom a weboldalad, akkor minden esetben ilyen kinézettel fogsz rendelkezni.

Mi az a reszponzív webdesign?

A reszponzív webdizájn lehetővé teszi a weboldalak megjelenítését minden fajta és képernyőméretű eszközön, azáltal, hogy automatikusan „alkalmazkodik” a képernyőhöz. Legyen szó akár asztali gépről, akár okostelefonról, de ugyanúgy alkalmazkodik a laptopok különböző méretű és felbontású kijelzőjéhez, mint a táblagépekhez.

Miért van rá szükség?

A reszponzív tervezés célja, hogy bármilyen eszközt is használ a látogató, az oldalon levő betűk és képek minden esetben jól láthatóak legyenek. Tehát ne legyen szükség felesleges görgetésre, nagyításra vagy kicsinyítésre, ahhoz, hogy minden jól látható maradjon. Ugyanis, ha ezeket a látogatóknak minden alkalommal meg kell tenniük, ha másik eszközről nézik a weboldalt, ez kényelmetlenné teszi a használatot. Ha pedig valaminek a használata nem kényelmes, akkor másra térnek át, jelen esetben egy másik weboldalról rendelik meg a szolgáltatást vagy az árut.

A reszponzív dizájn választásának tehát a következő előnyei vannak:

  • Költséghatékonyság: több kijelző méretre szánt különböző webhely fenntartása sokkal költségesebb, mintha egyetlen reszponzív kialakítású weboldalunk lenne, amelyet a felhasználó bármilyen eszközön könnyen tud használni.
  • Rugalmasság: a változtatásokat könnyen és gyorsan véghez tudod vinni, nem szükséges az, hogy külön a mobil weboldalra is meg kelljen csinálnod.
  • Továbbfejlesztett felhasználói élmény: ez kulcsfontosságú tényező, mivel a látogatók előnyben részesítik a könnyen használható és a jól látható weboldalakat, azokkal szemben, amelyek ezeknek a követelményeknek nem felelnek meg. Így az olvasók benyomása pozitív lesz, több időt töltenek az oldalon, ez által pedig jobban megismerik a vállalkozásodat.
  • Keresőoptimalizálás: ma már a keresőoptimalizálás alapvető feltétele, hogy a weboldal reszponzív megjelenésű legyen. Ugyanis, ha nem ilyen weboldallal rendelkezel, akkor hiába van jó tartalmad, a Google keresője mégis hátrébb fogja sorolni a honlapot.

Hogyan tudod ellenőrizni?

Ingyenesen tudod ellenőrizni, hogy reszponzív-e a honlapod. Nincs más dolgot, mint a Google mobilbarát tesztjének a linkjére kattintani, majd beírni a webhelyed nevét. Pár másodperc után megkapod az eredményt, hogy mobilbarát-e a honlapod.

Példák a reszponzív webdizájnra

Ha látni szeretnéd a gyakorlatban is, akkor válassz egy weboldalt és nyisd meg különböző eszközökön. Így láthatod, hogy miként változik az elrendezése a honlapnak, hogy egy kisebb vagy nagyobb képernyőn is jól olvashatóak maradjanak a betűk és jól láthatóak a képek.

Példák:

  • Referencia fül alatt található honlapok
  • A nagyobb hírportálok is ide tartoznak
  • De akár ez a honlap is.

Összegezve

Ma már a reszponzív dizájn minden webstratégia fontos része. Az internetezők döntő többsége a reszponzív dizájnt részesíti előnyben, mivel ez jelentősen megkönnyíti a mobil böngészés folyamatát.

Forrás: