Milyen egy jó weboldal?

Rengeteg webhely létezik, de nekünk ki kell tudnunk tűnni közülük. Egy jó webhely felkelti a figyelmet, felébreszti az érzelmeket, könnyen megadja, amire szüksége van a látogatónak. Tehát, milyen egy jó weboldal?

Milyen szempontokat vegyünk figyelembe?

1. Felépítés és struktúra:

Egy jól felépített és átgondolt szerkezet elérhetőbbé és felhasználóbarátabbá teszi a weboldalt. A legprofibb honlapok a célközönség és a piac igényei köré épülnek, ezért lényeges, hogy ismerd meg és térképezd fel kinek is készül a weboldalad. Ha megfelelően átgondolt a szervezeti struktúra és megfelel a látogatók igényeinek, akkor jobban el tudnak navigálni rajta, így könnyebben megtalálhatják a a számukra fontos tartalmakat. Az ilyen weboldalak a Google számára is lehetővé teszik, hogy könnyen feltérképezze és indexelje a webhelyet.

2. Egyszerű navigáció:

A sikeres webhelyek egyszerű, és felhasználóbarát navigációra épülnek. Mivel a látogatók az olyan honlapokat szeretik, ahol gyorsan és minimális energiabefektetéssel megtalálnak mindent, amire szükségük van. Ha ez nem valósul meg, akkor könnyen előfordul, hogy a potenciális ügyfél nem fogja keresgetni a szükséges információkat, hanem átkattint egy olyan weboldalra, ahol gyorsabban megtalálja azt, amit szeretne.

3. Eredeti tartalom:

Ma már jó minőségű tartalom nélkül nem rúghat labdába egyik weboldal sem. Marketing szempontjából érdemesebb arra koncentrálni, hogy a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal miben segíthetsz a látogatónak, mint arra, hogy mi az amit el szeretnél adni. Ugyanakkor a releváns és értékes tartalom a keresőoptimalizálás szempontjából is kiváló választás. Így egy vállalkozás számára is megéri blog cikkeket szerkeszteni, mivel egy keresőben megjelenő jó hely nem csak olvasót, de akár ügyfelet is hozhat!

4. Legyen világos, hogy mit csinálsz:

Ha céges honlapod van, akkor a legfontosabb, hogy a látogató, aki a weboldalra téved már az elején tudja, hogy mivel foglalkozol és jobb esetben azt is, hogy neki miben tudsz segíteni. Éppen ezért ezt a részt kell a legjobban kidolgozni, mivel rövidnek és egyértelműnek kell lennie, hogy a potenciális ügyfél jó helyen jár. Itt érdemes nagyobb és jól olvasható betűtípust választani azért, hogy ne csak asztali számítógépen, de még mobilon is jól olvasható legyen az információ.

5. Sebesség:

Az olvasók nem szeretik a lassan betöltődő honlapokat. Ilyenkor várás helyett inkább más helyet keresnek, ahol gyorsan hozzá tudnak férni a számukra fontos információkhoz. Éppen ezért fontos, hogy a weboldalad gyorsan, késedelem nélkül betöltődjön. Éppen ezért keresőoptimalizálás szempontjából is nagyon fontos a gyorsaság. Ha én készítem el a honlapod, akkor ez nem lehet probléma forrása.

6. Könnyen olvasható:

A legtöbb ember nem olvassa el az egész weboldalt, vagy a blog cikkeket, hanem úgynevezett csak átvizsgálják, úgynevezett szkenneléssel. Éppen ezért úgy segíthetsz a legtöbbet az olvasóidnak, ha jó kontrasztos színeket választasz, megfelelő méretű és típusú betűkkel, valamint a szöveget is jól tagolttá és átláthatóvá teszed. Utóbbi esetben fontos a hierarchia is, így segíthetsz a látogatóknak azonosítani a weboldal fontos részeit.

7. Keresőoptimalizálás

A legjobban összerakott honlapnak is szüksége van látogatókra. Mivel csak a látogatókból vagy olvasókból lehet csak ügyfeled. Így fontos, hogy az emberek tudjanak arról, hogy mit csinálsz és mivel tudod megkönnyíteni az életüket. Érdemes első körben az ingyenes eszközökre helyezni a hangsúlyt, a későbbiekben viszont már egy megtérülés számítás után, be lehet fektetni a fizetős kategóriába is.

8. Elérhetőség:

Ez az egyik legfontosabb szempont, mivel ha az összes többi feltétel teljesül, és nincs egy jól látható elérhetősége az oldaladnak, akkor a potenciális ügyfeled nem fog tudni elérni, így a termékedet sem tudja megvásárolni, vagy a szolgáltatásodat sem tudja igénybe venni. Akár egy rakás üzlet is elcsúszhat csak ezen az egy ponton.

9. Biztonságos

Erre is kiemelt figyelmet kell fordítani. Ebbe a kategóriába tartozik például az SSL kérdésköre, amit egy másik cikkben már tárgyaltunk. De a rendszeres leállás is utalhat a karbantartás hiányára. Ez keresőoptimalizálás szempontjából is ártalmas lehet, mivel a Google törekszik arra, hogy a megfelelően karbantartott oldalakra irányítsa a látogatókat. Ha nincsenek meg a frissítések, vagy egy bővítmény miatt sérülékeny lesz az oldalad, akkor a Google akár ki is zárhatja azt a keresési eredmények közül.

Összegezve

Tehát egy jó weboldal felépítéséhez sok mindenre van szükség. A felsorolás sem teljes körű, lehetne még sorolni, hogy mitől lesz jó a webhely. De ha ezek megvannak, akkor már egy jó irány felé indulhatsz el. Ha kedvet kaptál egy weboldalhoz, akkor itt fel tudod velem venni a kapcsolatot.

Forrás: