Milyen weboldal fajták vannak?

Már olvashattál róla, hogy miért válaszd a WordPresst, mik az előnyei. De most azt is vizsgáljuk meg, hogy milyen weboldal fajták készíthetőek el a segítségével. A rengeteg féle webhelyen sok különböző típusú weboldal létezik, melyek különböző tartalmakkal versenyeznek az olvasók figyelméért. Ugyan minden létező honlap típust lehetetlen felsorolni, de egyes kategóriákat be tudok mutatni, azért, hogy inspirációt vagy ötletet adjak ahhoz, mit szeretnél.

Milyen weboldal fajták vannak?

1. Személyes és a blog webhelyek:

Leginkább egy digitális naplóhoz lehet hasonlítani a blogot. Ezek személyes jellegű dolgok, amiket az emberek szeretnének megosztani a világgal. Nem feltétlen pénzkeresés az ilyen webhelyek fő célja. Ugyanakkor néha olyasmivé is fejlődhetnek, ami pénzt is hozhat a tulajdonosának, ha kellően népszerűvé válik és az indító személy ezt egy vállalkozássá szeretné formálni. De összességében nem ez az elsődleges célja.

2. Céges bemutatkozó oldal:

Minden olyan webhely, amely egy adott vállalkozást/céget képvisel. Az eredeti vállalkozásnak megfelelő logóval és márkajelzéssel kell ellátni. Ezen a honlapon belül részletesen leírod a szolgáltatásodat vagy a termékedet, kinek ajánlod, hogyan segíthetsz vele.

A mai modern világban már szinte észre sem veszik az emberek azokat a vállalkozásokat, amelyek nincsenek jelen az interneten. Ugyanis nagyon sokan, ha szeretnének valamilyen szolgáltatást igénybe venni, vagy valamit vásárolni, akkor legelőször az internetet, azon belül is a Google keresőjét veszik igénybe. Így gyakran előfordul az is, hogy a weboldalad lesz az első benyomás, amit a látogatóra teszel. Ezért fontos létrehozni egy könnyen kezelhető és jól összerakott weboldalt.

3. Webshop:

Ezek azok az oldalak, ahonnan az emberek közvetlenül vásárolhatnak különböző fajta termékeket. Az ilyen típusú webhelyek olyan elemeket tartalmaznak, mint a termékoldalak gombokkal, virtuális bevásárlókosarak, fizetési oldalak. Ezzel a már meglévő vállalkozásodat tudod bővíteni, de indíthatsz egy teljesen új céget is, webshop alapokkal.

4. Szórakoztató webhely:

Léteznek olyan weboldal fajták is, melyeket csupán a szórakozás kedvéért látogatnak meg. Ilyenek lehetnek a humoros weboldalak, webképregények, vagy csak egyszerűen szórakoztató, érdekes tartalommal rendelkeznek. Ezeknek a webhelyeknek a célja, hogy hirdetéseken keresztül pénzt keressenek, nem pedig termék vagy szolgáltatás értékesítésével.

Ha ilyen oldalt szeretnél, akkor készíthetsz szórakoztató bejegyzéseket, rajzolhatsz képregényeket, vagy kipróbálhatod a szórakoztató vetélkedők gyártását is. Ha ezen gondolkozol, akkor nagyon jól meg kell tudnod határozni a célközönséged és pontosan nekik kell írnod.

5. Portfólió webhely:

A weboldal fajták közül a portfólió webhely célja, hogy a múltbeli munkákat mutassanak be. Általában azok a szolgáltatók választják, akik a potenciális ügyfeleknek akarják bemutatni a múltbeli referencia munkáikat, és annak minőségét. Ezek ugyanakkor részesei lehetnek egy céges bemutatkozó oldalnak is. Az ilyen oldalak jó szolgálatot tehetnek a kreatív szakembereknek, akiknek a munkája egyedi megrendelésre készül, ez által egyedi értéket is közvetít. Ilyenkor hatékonyabb egy ilyen weboldalt készíteni, mintha csak egy céges bemutatkozó oldal lenne.

6. Hírportál vagy média weboldal:

Ezek híreket vagy egyéb jelentéseket gyűjtenek. Hasonló lehet a szórakoztató webhelyekhez, de a mögötte álló pénzügyi modell és a tartalom minősége miatt lesz más. Itt általában hivatalos forrású anyagokat találhatunk. Pénzt általában az oldalon megjelenő reklámmal keresnek, de létezik előfizetéses modell is, például a National Geographic estén, vagy a kettő kombinációja is lehet. Kicsit hasonlóak a hírlapárusoknál is megvehető magazinokhoz.

7. Brosúra weboldal:

Az ilyen honlapok hasonlítanak az üzleti webhelyekhez, azoknak az egyszerűsített formája. Azoknak a vállalkozásoknak éri meg, amelyek tudják, hogy szükségük van online jelenlétre, azonban nem szeretnének sokat belefektetni. Itt elég néhány adat a vállalkozásról, amely leírja a tevékenységet, és megadja az elérhetőséget is. Leginkább egy online névjegykártyára hasonlít. Most kiemelt akciót találhatsz itt.

8. Nonprofit webhely:

Ugyanúgy, ahogy a vállalkozásoknak a nonprofit szervezeteknek is szükségük van az online jelenléthez. Sok potenciális adományozó esetében ez a legegyszerűbb módja az adományozásnak. Ugyanis ez a legjobb módja annak, hogy többet is megtudjanak az adott szervezetről, munkájáról, és arról, hogy kinek segítenek az adományokkal. Esetleg a sikertörténetek még lelkesítőbben hathatnak az adományozó kedvre. Egy weboldal segítségével bárki eldöntheti, hogy ezeknek az ismereteknek a birtokában kíván-e adományozni az adott szervezetnek.

9. Tudásbázis vagy enciklopédia:

Célja bárki számára szabadon hozzáférhető tudás létrehozása. Ennek a leghíresebb példája a Wikipédia. Ilyen cikkeket bármilyen témában létre lehet hozni. Minden olyan webhely ebbe a kategóriába tartozik, ahol különböző felhasználók együttműködhetnek a tartalommal, és mindenki saját belátása szerint szerkesztheti és módosíthatja.

Ugyanakkor a blog nem csak ezt a célt szolgálhatja, hanem azt is, hogy az ügyfeleket tájékoztathatja a friss információkról, esetleg betekintést enged valamilyen szakmába, mint ahogy ez a blog rész is teszi.

10. Oktatási honlap:

Ebbe a kategóriába tartozik az oktatási intézmények és az online tanfolyamokat kínálók honlapjai is. Ezeknek a weboldalaknak az elsődleges célja, hogy vagy oktatási anyagot adjanak a látogatóknak, vagy információt nyújtsanak egy oktatási intézményről. Ide tartozik még az előfizetéses modell, vagy oktatási termékek vásárlása is.

11. Tagsági webhelyek etanagyag:

Az infovállalkozók információs termékeket hoznak létre és értékesítenek. Ezek lehetnek tanfolyamok, videók, oktatóanyagok. Itt általában vannak értékes ingyenes anyagok, de vannak fizetős, prémium anyagok is. Jelen esetben az ingyenes termékek marketing célúak, melyek adnak egy iránymutatást arról, hogy milyen minőségűek a prémiumtartalmak, amelyekért már fizetni kell. Ezért ennél a modellnél kulcsfontosságú egy jó weboldal készítése.

12. Fórumwebhelyek:

Ezek a webhelyek szervezett módot biztosítanak nyilvános témájú viták közzétételére. A felhasználók regisztrálhatnak, vitákat indíthatnak, és megtekinthetik vagy hozzászólhatnak a már létrehozott témákhoz. Bármilyen témája lehet, a hobbik, tippeken keresztül egészen a kultúráig vagy a tudományos életig. De lehet segítségnyújtás is például a rendrakás területén.

Külföldön sok vállalkozás használ ilyen típusú fórumot, hogy „önkiszolgáló” támogatást kínáljon ügyfelei számára. Így nem szükséges a felhasználóknak közvetlenül az ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot, hanem itt is felteheti a kérdését, esetleg visszaolvashat, hogy az adott kérdésre már esetleg érkezett-e válasz. Sokan ezt egy facebook csoport segítségével próbálják kivitelezni, de az egy idő után elég kusza tud lenni, valamint nincs lehetőség témákra bontva lapozgatni a hozzászólásokat.

Összegezve

Ha vállalkozást szeretnél indítani, akkor célszerű ismerni a lehetőségeidet, hogy a lehető legjobb döntést tudjuk meghozni. Ez az élet szinte minden területén igaz, bár sajnos csak kevés helyen van esélyünk a lehetőségeinket pontosan megismerni. Most tettünk egy lépést afelé, hogy ez most itt egy megismerhető lehetőség legyen! Ha kedvet kaptál egy honlap elkészítéséhez, vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén.

Forrás: